E-mail marketing je metoda propagace, která vám pomůže prodávat. Musíte ale vědět, jak na to, jinak budou vaše e-maily končit spíš ve spamu. Případně je jejich příjemci prostě jen nebudou číst tak, aby se vám to vyplatilo. Jak tedy vytvořit zprávy, které dávají smysl?
Vlastní doména
Dřív než vůbec pošlete první e-mail je potřeba připravit si vlastní doménu. To znamená nemít e-mail na Seznamu nebo Googlu, ale adresu založit na názvu vaší značky. Podle toho, jak chcete na příjemce působit pak může váš e-mail vypadat třeba info@adresaprovas.cz nebo josef@adresaprovas.cz.
Vhodná šablona
Šablonu zprávy by měl umět každý dobrý e-mailingový nástroj. Například v českém SmartEmailingu najdete spoustu vzorů, které si můžete upravit podle sebe a dát tak své korespondenci svěží kabát. To přitom vždy nemusí znamenat překombinované, stylově výrazné a barvami hrající zprávy. Také decentní šablona dokáže vaši rozesílku udělat atraktivní.
Předmět e-mailu
Předmět e-mailu je hodně důležitý pro to, aby ho příjemce vůbec otevřel. V záplavě ostatních zpráv ve své schránce si totiž každý uživatel hodně vybírá, jestli právě nad tou vaší bude trávit svůj volný čas, nebo ne. Předmětem byste tedy měli nalákat, napsat ho tak, aby vzbuzovat zvědavost. Zároveň to ale nepřehánějte a pozor si dejte také na přemíru vykřičníků, otazníků, smajlíků nebo slov typu „sleva”, „zdarma” nebo „Viagra”. Takové e-maily pak často končí rovnou ve spamu.
Styl zprávy
Každý e-mail by měl mít konkrétní a jasný cíl. To ale neznamená, že byste se měli jen suše hnát za prodejem vašeho produktu. Buďte kreativní a osobití. Říká se, že začínajícím tvůrcům pomáhá psát i komerční e-maily tak, jako byste je chtěli poslat někomu blízkému. Čtenář vám pak odpustí i to, že třeba nepíšete jako profesionální copywriter. Pokud na něj vaše zpráva bude působit lidsky, možná naopak uspějete lépe než kdejaký profík.
Výzva k akci
Jestliže má váš e-mail marketing mít nějaký účel, musí každou zprávu uzavírat takzvaná „výzva k akci”, anglicky též „call to action”. To znamená nějaké slovní spojení nebo krátkou větu, která čtenáři jasně sděluje, co má udělat (typicky třeba „Zobrazit nabídku”, „Nakoupit v e-shopu” apod.) Pod výzvou k akci se vždy skrývá odkaz na vaše stránky, kde už návštěvník může provést požadovanou akci – nakoupit zboží nebo se třeba zúčastnit soutěže.