K hlavním pilířům úspěšně fungujícího byznysu, a to bez ohledu na předmět podnikání, patří dobré vztahy se zákazníky. Jakmile je poznáte blíže, začnete jim vycházet vstříc a nabízet jim prvotřídní péči, vybudujete si loajální klientskou základnu. Z oboustranně prospěšného vztahu vytěžíte maximum vy i nakupující. A právě o to dobrému podnikateli jde, nebo ne?
Co je CRM?
Abyste mohli tzv. customer relatioship management (řízení vtahů se zákazníky) neboli CRM aplikovat v praxi, musíte si pořídit nástroj, který vám nabídne centralizaci důležitých informací a jejich následné využití napříč projektovým řízením, vedením reklamních kampaní či reportingem.
Odpověď na otázku, co je CRM systém, může znít takto: Jedná se o softwarovou platformu, která primárně slouží jako úložiště informací (tzn. databáze pro evidenci kontaktů, dokumentů atd.) a nástroj pro efektivní komunikaci mezi obchodními zástupci, projektovými manažery a dalšími zainteresovanými osobami. Mnohá řešení navíc disponují funkcemi pro projektové řízení.
Vybrat CRM software není jednoduché. S rozhodnutím pro konkrétní řešení vám pomohou následující tipy.
1. CRM musí odpovídat vašim současným i budoucím potřebám
V případě CRM softwaru platí stejné pravidlo jako např. pro podnikový informační systém. Vybírá se s ohledem na aktuální, ale i budoucí potřeby firmy. Proto se jako optimální řešení jeví systémy, jejichž workflow mohou uživatelé průběžně modifikovat tak, aby vždy plně odpovídalo požadavkům uživatelů.
2. Jednoduché a přehledné pracovní prostředí
CRM musí obchodníkům šetřit čas a usnadnit jim rutinní úkony. Základním předpokladem efektivní práce je intuitivní uživatelské rozhraní, ve kterém se rychle a bez větších problémů zorientují a nebudou se ztrácet v moři příliš komplexních funkcí.
3. Cloudové řešení vs. vlastní server
Pro menší a středně velké firmy je obecně lepší SaaS (Software as a Service) neboli aplikace v cloudu. Software běží na serverech poskytovatele a uživatelé ho mohou používat všude, kde je dostupné internetové připojení. Nemusí řešit údržbu serverů, zálohování a další související úkony. On-line služby jsou v konečném důsledku výrazně levnější.
4. Mobilní verze
Mít možnost využívat CRM systém i v terénu je k nezaplacení. Zjistěte si, zda vámi vybraný software funguje i jako mobilní aplikace a můžete s ním pracovat i v off-line režimu.
5. Integrace s jinými aplikacemi
Využíváte kancelářský balíček Microsoft Office, ekonomický software Pohoda či Money S3/S5, TeamViewer, WordPress nebo jinou aplikaci? V případě kvalitního CRM systému je integrace hračka.
6. Přesah do projektového řízení
Zákaznicky orientovaný management a projektové řízení spolu velmi úzce souvisí. Sofistikované platformy umožňují nastavení odlišných pracovních postupů, termínů, rozpočtů a dalších kritérií nezbytných pro úspěšné dokončení projektů.
TIP na závěr: Všechny uvedené vlastnosti najdete například u českého eWay-CRM, jehož prémiovou verzi si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma.