6 tipů, jak správně vybrat CRM systém

Náročnost
lehke

K hlavním pilířům úspěšně fungujícího byznysu, a to bez ohledu na předmět podnikání, patří dobré vztahy se zákazníky. Jakmile je poznáte blíže, začnete jim vycházet vstříc a nabízet jim prvotřídní péči, vybudujete si loajální klientskou základnu. Z oboustranně prospěšného vztahu vytěžíte maximum vy i nakupující. A právě o to dobrému podnikateli jde, nebo ne?

Co je CRM?

Abyste mohli tzv. customer relatioship management (řízení vtahů se zákazníky) neboli CRM aplikovat v praxi, musíte si pořídit nástroj, který vám nabídne centralizaci důležitých informací a jejich následné využití napříč projektovým řízením, vedením reklamních kampaní či reportingem.

Odpověď na otázku, co je CRM systém, může znít takto: Jedná se o softwarovou platformu, která primárně slouží jako úložiště informací (tzn. databáze pro evidenci kontaktů, dokumentů atd.) a nástroj pro efektivní komunikaci mezi obchodními zástupci, projektovými manažery a dalšími zainteresovanými osobami. Mnohá řešení navíc disponují funkcemi pro projektové řízení.

Vybrat CRM software není jednoduché. S rozhodnutím pro konkrétní řešení vám pomohou následující tipy.

1. CRM musí odpovídat vašim současným i budoucím potřebám

V případě CRM softwaru platí stejné pravidlo jako např. pro podnikový informační systém. Vybírá se s ohledem na aktuální, ale i budoucí potřeby firmy. Proto se jako optimální řešení jeví systémy, jejichž workflow mohou uživatelé průběžně modifikovat tak, aby vždy plně odpovídalo požadavkům uživatelů.

2. Jednoduché a přehledné pracovní prostředí

CRM musí obchodníkům šetřit čas a usnadnit jim rutinní úkony. Základním předpokladem efektivní práce je intuitivní uživatelské rozhraní, ve kterém se rychle a bez větších problémů zorientují a nebudou se ztrácet v moři příliš komplexních funkcí.

3. Cloudové řešení vs. vlastní server

Pro menší a středně velké firmy je obecně lepší SaaS (Software as a Service) neboli aplikace v cloudu. Software běží na serverech poskytovatele a uživatelé ho mohou používat všude, kde je dostupné internetové připojení. Nemusí řešit údržbu serverů, zálohování a další související úkony. On-line služby jsou v konečném důsledku výrazně levnější.

4. Mobilní verze

Mít možnost využívat CRM systém i v terénu je k nezaplacení. Zjistěte si, zda vámi vybraný software funguje i jako mobilní aplikace a můžete s ním pracovat i v off-line režimu.

5. Integrace s jinými aplikacemi

Využíváte kancelářský balíček Microsoft Office, ekonomický software Pohoda či Money S3/S5, TeamViewer, WordPress nebo jinou aplikaci? V případě kvalitního CRM systému je integrace hračka.

6. Přesah do projektového řízení

Zákaznicky orientovaný management a projektové řízení spolu velmi úzce souvisí. Sofistikované platformy umožňují nastavení odlišných pracovních postupů, termínů, rozpočtů a dalších kritérií nezbytných pro úspěšné dokončení projektů.

TIP na závěr: Všechny uvedené vlastnosti najdete například u českého eWay-CRM, jehož prémiovou verzi si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma.

Jak na home office?
Home office, neboli práce z domova, je v současné době čím dál rozšířenější formou výkonu…
Celý návod
Jak si vytvořit vlastní webovou stránku
V dnešní digitální době je vlastní webová stránka neocenitelným nástrojem pro podnikatele, blogery, umělce i…
Celý návod
Hledáte spolehlivého partnera pro přepravu zásilek do zahraničí? Poradíme, podle čeho vybírat!
Ať už hledáte přepravce pro občasnou nebo pravidelnou přepravu zásilek do zahraničí, případně i za…
Celý návod
Pracovní poměr a jak na jeho ukončení: Důležité body a postupy
Pracovní poměr představuje základní vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, definovaný právními předpisy. Tento vztah může…
Celý návod