6 tipů, jak správně vybrat CRM systém

Náročnost
lehke

K hlavním pilířům úspěšně fungujícího byznysu, a to bez ohledu na předmět podnikání, patří dobré vztahy se zákazníky. Jakmile je poznáte blíže, začnete jim vycházet vstříc a nabízet jim prvotřídní péči, vybudujete si loajální klientskou základnu. Z oboustranně prospěšného vztahu vytěžíte maximum vy i nakupující. A právě o to dobrému podnikateli jde, nebo ne?

Co je CRM?

Abyste mohli tzv. customer relatioship management (řízení vtahů se zákazníky) neboli CRM aplikovat v praxi, musíte si pořídit nástroj, který vám nabídne centralizaci důležitých informací a jejich následné využití napříč projektovým řízením, vedením reklamních kampaní či reportingem.

Odpověď na otázku, co je CRM systém, může znít takto: Jedná se o softwarovou platformu, která primárně slouží jako úložiště informací (tzn. databáze pro evidenci kontaktů, dokumentů atd.) a nástroj pro efektivní komunikaci mezi obchodními zástupci, projektovými manažery a dalšími zainteresovanými osobami. Mnohá řešení navíc disponují funkcemi pro projektové řízení.

Vybrat CRM software není jednoduché. S rozhodnutím pro konkrétní řešení vám pomohou následující tipy.

1. CRM musí odpovídat vašim současným i budoucím potřebám

V případě CRM softwaru platí stejné pravidlo jako např. pro podnikový informační systém. Vybírá se s ohledem na aktuální, ale i budoucí potřeby firmy. Proto se jako optimální řešení jeví systémy, jejichž workflow mohou uživatelé průběžně modifikovat tak, aby vždy plně odpovídalo požadavkům uživatelů.

2. Jednoduché a přehledné pracovní prostředí

CRM musí obchodníkům šetřit čas a usnadnit jim rutinní úkony. Základním předpokladem efektivní práce je intuitivní uživatelské rozhraní, ve kterém se rychle a bez větších problémů zorientují a nebudou se ztrácet v moři příliš komplexních funkcí.

3. Cloudové řešení vs. vlastní server

Pro menší a středně velké firmy je obecně lepší SaaS (Software as a Service) neboli aplikace v cloudu. Software běží na serverech poskytovatele a uživatelé ho mohou používat všude, kde je dostupné internetové připojení. Nemusí řešit údržbu serverů, zálohování a další související úkony. On-line služby jsou v konečném důsledku výrazně levnější.

4. Mobilní verze

Mít možnost využívat CRM systém i v terénu je k nezaplacení. Zjistěte si, zda vámi vybraný software funguje i jako mobilní aplikace a můžete s ním pracovat i v off-line režimu.

5. Integrace s jinými aplikacemi

Využíváte kancelářský balíček Microsoft Office, ekonomický software Pohoda či Money S3/S5, TeamViewer, WordPress nebo jinou aplikaci? V případě kvalitního CRM systému je integrace hračka.

6. Přesah do projektového řízení

Zákaznicky orientovaný management a projektové řízení spolu velmi úzce souvisí. Sofistikované platformy umožňují nastavení odlišných pracovních postupů, termínů, rozpočtů a dalších kritérií nezbytných pro úspěšné dokončení projektů.

TIP na závěr: Všechny uvedené vlastnosti najdete například u českého eWay-CRM, jehož prémiovou verzi si můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma.

Jak vybrat úklidovou firmu
Kvalitní práce, spolehlivost, rychlá domluva. Přesně tohle je velmi důležité, pokud si objednáváte úklidovou službu…
Celý návod
Jak vybrat herní notebook
Dnes se podíváme na to, jak vybrat herní notebook, když výpočetní technice moc nerozumíte. Setkali…
Celý návod
Jak si výhodně spořit peníze? Typy na spoření již od pár tisíc korun měsíčně
Spoření je v dnešní době na pořadu dne v nejedné domácnosti, a to bez rozdílů. Někdo si…
Celý návod
Jak začít obchodovat na burze a nakoupit své první akcie?
Obchodování s akciemi je stále oblíbenější ať už jako koníček, přivýdělek nebo dokonce způsob obživy. Už…
Celý návod