Jak na home office?

Náročnost
lehke

Home office, neboli práce z domova, je v současné době čím dál rozšířenější formou výkonu práce. Přináší s sebou spoustu výhod jako je například flexibilita pracovní doby nebo konec nutnosti dojíždění. Na druhou stranu nás ale větší volnost vystavuje riziku nesoustředěnosti a prokrastinace. Jak bychom tedy měli práci z domova správně vykonávat, abychom se zmíněným rizikům vyhnuli?

Pracovní prostor

Základem úspěšného výkonu home office je dobře vybavená kancelář. Podle možností si můžete pro práci vyhradit celou místnost nebo bez problémů postačí jen její část. V ideálním případě by mělo jít o klidné místo, kde budete mít možnost nerušeně pracovat. A co by v takové domácí kanceláři určitě nemělo chybět?

Začít můžete s pracovním stolem a pohodlnou kancelářskou židlí (tu můžete doplnit podložkou pod židle, abyste předešli poškození podlahy). V tomto případě by měl být váš komfort na prvním místě. Při volbě nábytku myslete na to, že ve vaší malé kanceláři budete trávit poměrně dost času, tak si s výběrem dejte záležet!

Mimo stůl a židli se v kanceláři také určitě bude hodit úložný prostor, který pomůže zamezit vzniku nepořádku na pracovní ploše. Podle vašich preferencí můžete vybírat mezi nejrůznějšími poličkami, komodami nebo skříňkami.

Dále byste neměli zapomenout na dobré osvětlení nebo jiné doplňky podle vašich potřeb.

Time management

Organizace času neboli time management je jedním z nejdůležitějších prostředků k dosažení vysoké efektivity práce. Jde o správné časové rozvržení práce, které zabrání prokrastinaci. Jak ale takový časový rozvrh nejlépe sestavit?

Jako první se vrhněte na to-do list. To je seznam úkolů, které chcete daný den stihnout. To-do list by měl být realistický, proto si toho neplánujte víc, než jste schopni stihnout, nebo naopak méně, i když máte prostoru k práci dost.

Sepsané úkoly si potom rozvrhněte do celého dne a při plánování nezapomeňte na pravidelné pauzy! Ty jsou pro efektivní práci velmi důležité.

Soustředěnost

Častým problémem home office je nesoustředěnost a odbíhání od práce. Tomu by měly pomoci zabránit oba výše zmíněné body. Zároveň byste se měli pokusit eliminovat, nebo alespoň omezit všechny rušivé podněty, které by mohly snižovat vaše pracovní nasazení. Takovým rušivým elementem může být například puštěná televize nebo ostatní členové domácnosti. Některé podněty omezíte jednoduše, jiné vám dají pořádně zabrat.

S těmi složitějšími vám mohou pomoci sluchátka, která mají funkci potlačení okolního hluku. Praktické je také aktivování “režimu nerušit” na vašem telefonu, pokud ho nutně nepotřebujete k práci.

Nyní už jste seznámeni s těmi nejdůležitějšími prostředky k správnému vykonávání práce z domova. Takže se správně zařízenou kanceláří, časovým rozvrhem a klidným pracovním prostředím se můžete vesele pustit do práce!

Jak si vytvořit vlastní webovou stránku
V dnešní digitální době je vlastní webová stránka neocenitelným nástrojem pro podnikatele, blogery, umělce i…
Celý návod
Hledáte spolehlivého partnera pro přepravu zásilek do zahraničí? Poradíme, podle čeho vybírat!
Ať už hledáte přepravce pro občasnou nebo pravidelnou přepravu zásilek do zahraničí, případně i za…
Celý návod
Pracovní poměr a jak na jeho ukončení: Důležité body a postupy
Pracovní poměr představuje základní vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, definovaný právními předpisy. Tento vztah může…
Celý návod
Jak předcházet konfliktům se zákazníky? Tipy na strategie, které opravdu fungují
Vysoce konkurenční prostředí nutí firmy k zavádění různých opatření – a to především v rámci…
Celý návod