Jak udržovat dobré vztahy s kolegy v práci

Náročnost
lehke
Potřebný čas
Okamžitě
Cena
Zdarma

Pracovní prostředí hraje v životě člověka velmi důležitou roli. Dochází sem téměř denně a se svými kolegy mnohdy tráví více času než se svou rodinou. Proto je důležité si se svými spolupracovníky udržovat trvale dobré vztahy a vycházet se všemi i přes nesouhlas s jejich názory. Vztahy na pracovišti mají vliv nejen na celkovou atmosféru pracoviště, ale ovlivňují také pracovní výkon jedince a hrají roli při jeho dalším kariérním postupu.

1

Zajímejte se o život druhých

O svých kolezích byste měli vědět alespoň několik základních poznatků, aby vaše společná konverzace nebyla omezená jenom na téma počasí. Pamatujte si jména svých kolegů, kolik mají dětí, jestli jsou ženatí nebo vdaní, jestli mají psa, apod.

Při vyptávání nezabíhejte zbytečně do detailů, ale když budete vědět takovéto základní informace, můžete se vždycky svého kolegy nebo kolegyně zeptat, jak se mají děti, jestli pes už neutíká či jestli manžel dostal to místo, o které usiloval.

2

Pamatujte si, co vám kolegové říkají

Když se náhodou váš kolega zmíní, že o víkendu bude stěhovat, nezapomeňte se po víkendu zeptat, jak se mu dařilo, jestli proběhlo všech bez problémů. Dáváte tím najevo, že si pamatujete, co vám říkal a zajímá vás, jak to dopadlo.

3

Kolegové nejsou rodina

Říká se, že s kolegy z práce strávíme až jednu třetinu svého života. Přesto nezapomínejte, že zbývající dvě třetiny jsou určeny pro jejich rodinu či lidé jim blízké. S lidmi z práce je důležité udržovat dobré vztahy, ale lepší je držet se v rámci mezí, respektovat jejich soukromí a nedělat si z nich kamarády, pokud o to nestojí. Jsou to kolegové ne vaše druhá rodina.

4

Tolerujte všechny

Vztahy v práci nemusí být založeny na vzájemných sympatiích. Na rozdíl od svých přátel jste si tyto lidi nevybrali, přesto s nimi ale musíte vycházet. Důležitá je trpělivost a tolerance, protože na pracovišti se setkáte s mnoha různými povahovými typy, se kterými si nemusíte sednout. Nevyhrocujte ale konflikty na pracovišti, negativní dopad by to mělo na všechny včetně vás.

5

Dělejte to, co máte

Dobré vztahy na pracovišti jsou podmíněné také tím, že všichni dělají to, co mají. Každý má svou funkci a svou pozici a měl by se tedy také držet své práce. Nezasahujte do práce nikoho jiného, neraďte, pokud vás někdo nepožádá, nekritizujte a nenavrhujte vlastní řešení, pokud to nepatří do vašich kompetencí.

Dělejte si svou práci a soustřeďte se na svou pracovní náplň, přeci jen jste kolečko v pracovním procesu, bez kterého by to nefungovalo.

Jak na home office?
Home office, neboli práce z domova, je v současné době čím dál rozšířenější formou výkonu…
Celý návod
Jak si vytvořit vlastní webovou stránku
V dnešní digitální době je vlastní webová stránka neocenitelným nástrojem pro podnikatele, blogery, umělce i…
Celý návod
Hledáte spolehlivého partnera pro přepravu zásilek do zahraničí? Poradíme, podle čeho vybírat!
Ať už hledáte přepravce pro občasnou nebo pravidelnou přepravu zásilek do zahraničí, případně i za…
Celý návod
Pracovní poměr a jak na jeho ukončení: Důležité body a postupy
Pracovní poměr představuje základní vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, definovaný právními předpisy. Tento vztah může…
Celý návod