Jak na time managament

Náročnost
stredni
Potřebný čas
Okamžitě
Cena
Zdarma

Říká se, že čas jsou peníze. V moderní společnosti má každý spoustu povinností, úkolů a pracovní vytížení dosahuje maxima. Nejenom, že volného času příliš nemáme, ale z důvodu fyzického vyčerpání z předchozího pracovního nasazení, si jej ani příliš neužíváme. Při správně zorganizovaném časovém rozložení úkolů, odpočinku a volného času, lze ale stíhat mnohem více, aniž by to mělo vliv na naše zdraví. Tajemství plánování a organizace vašeho času vám může ukázat time managament, který do vašeho života přinese řád a spravedlivou odměnu. Vaše práce vám nezabere tolik času, ale přitom váš výkon bude efektivnější, kromě toho snížíte stresovou hladinu, která by při dlouhodobém přetěžování mohla vést k negativním dopadům na vaše zdraví.

1

Napište si „to do list“

Tzv. to do list v podstatě znamená seznam toho, co musíte toho dne udělat. Nejvhodnější doba na jeho sepsání je večer před dalším dnem nebo brzy ráno, ještě než začnete pracovat. Seznam vám umožní odškrtávat si již splněné povinnosti, což vede k blaženému pocitu, navíc je vaší pojistkou, že na nic nezapomenete.

Kromě toho, díky sepsanému seznamu, vidíte, které úkoly jsou náročnější, a můžete je prokládat těmi s menšími časovými požadavky. Navíc večer uvidíte, kolik jste toho za jeden den stihli udělat, tedy jak jste byli produktivní.

2

Plňte své povinnosti efektivně

Rozložte si své povinnosti během dne efektivně. Na rozjezd si naplánujte méně pracné úkoly, které splníte rychle. Ty vás dostanou do tempa a dají vám pocit, že už jste za daný den něco udělali. Za nimi by měli následovat ty nejdůležitější povinnosti, které na daný den máte a na které potřebujete více času. Na konec pracovní doby nebo k večeru se hodí plnit opět úkoly, které jsou méně časově náročné a nevyžadují již takovou pozornost a soustředění.

Uvědomte si také, že některé úkoly mohou být jednodušší, když je budete dělat v jinou časovou dobu – například, když dojdete na nákup během dlouhé přestávky na oběd, jistě zde nestrávíte tolik času, jako když se tam stavíte při odjezdu domů, kdy je v obchodě nejvíce lidí.

3

Nepřeceňujte se

Základem správného plánování je také znalost vašich schopností a možností. Neplánujte si zbytečně moc úkolů, akorát byste byli frustrování v případě, že by se vám je nepovedlo všechny splnit. Rovněž tento bod souvisí s tím, že se nesmíte bát některé povinnosti odříci. Nebojte se říci NE na práci, kterou už nejste schopni zvládnout, museli byste se kvůli ní přemáhat nebo dokonce šidit jiné povinnosti. Raději řekněte asertivní NE, než byste se museli trápit povinnostmi navíc.

4

Informace jsou důležité

Znát byste neměli jenom sami sebe, ale také úkoly, které máte dělat. Pokud činnosti neznáte, budete je dělat poprvé a nevíte, jak vám to půjde, plánujte si všechno s časovými rezervami, abyste potom byli schopni vypořádat se s případným zdržením nebo neočekávanou situací. Ke každé práci je lepší si předem promyslet, jestli víte všechno podstatné a máte na to vybavení.

5

Podobné úkoly propojujte

Dělejte podobné úkoly pospolu, půjdou vám rychleji od ruky, než když je budete dělat na menší části. Př. když musíte vyřizovat telefonáty, jakmile s nimi začnete, vyřiďte je všechny postupně za sebou. Když musíte jít do města něco vyřizovat, vyřiďte si tam už všechno, abyste se potom nemuseli vracet.

6

Nezapomínejte na rovnováhu

Posledním bodem je umění rovnováhy. Kromě práce byste neměli zapomenout do svého rozvrhu zahrnout také odpočinek a relaxaci. Užijte si plnohodnotně svůj volný čas a neopomíjejte své potřeby tzv. vypnout. Příliš velký pracovní shon musíte vyvážit chvilkou času, během které nebudete dělat v podstatě nic, aby nedošlo k vašemu vyhoření.

Jak na home office?
Home office, neboli práce z domova, je v současné době čím dál rozšířenější formou výkonu…
Celý návod
Jak si vytvořit vlastní webovou stránku
V dnešní digitální době je vlastní webová stránka neocenitelným nástrojem pro podnikatele, blogery, umělce i…
Celý návod
Hledáte spolehlivého partnera pro přepravu zásilek do zahraničí? Poradíme, podle čeho vybírat!
Ať už hledáte přepravce pro občasnou nebo pravidelnou přepravu zásilek do zahraničí, případně i za…
Celý návod
Pracovní poměr a jak na jeho ukončení: Důležité body a postupy
Pracovní poměr představuje základní vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, definovaný právními předpisy. Tento vztah může…
Celý návod