Jsou pro každou firmu alfa a omega, bez nich nejsou poptávky a dohodnuté zakázky, ale ani potěšení z dobře odvedené práce. Ovšem dlouhodobá spolupráce určitě není jen tak, platí totiž, že zákazníci nepřijdou sami od sebe – a neudrží se jen kvůli tomu, aby vám snad udělali radost. Konkurence je v mnoha oborech bohužel hodně tvrdá, budování vztahů s klientem je proto naprosto klíčové. Na co se tedy zaměřit a jaké oblasti nepodcenit, když chcete opravdu uspět?
Náš zákazník, náš pán – aneb pocit důležitosti
Být maximálně milí a vstřícní, bez ohledu na osobní pocit nebo dokonce náladu. Není nic horšího, než když o obchodu jednáte rozčileně, na zákazníky se neusmíváte a odpovídáte jim krátce a vlastně spíš úsečně. Veškeré náměty a stížnosti se snažte řešit, snažit se vyhnout ostřejší konfrontaci, a to i kdyby byl zákazník trochu rozčilen a napoprvé třeba zvýšil na obsluhu hlas.
Dejte zákazníkovi to, co očekává – a namístě pak bude spokojenost. A když dodáte i nějakou přidanou hodnotu, věřte, že bude přímo nadšený (a nejspíš vás pak i doporučí přátelům a rodině, což je vlastně taková reklama zdarma, každá pozitivní reference se přece cení). Nezapomeňte, že získat zákazníka je velmi těžké, ale pokud odejde a budete jej chtít získat znovu, půjde o záležitost ještě o poznání náročnější. Proto bude jistě lepší postarat se, aby neměl důvod odejít.
A jak vlastně zjistit, co by si opravdu přál?
Myšlení zákazníků je opravdu velmi různorodé, ale od toho je tu CRM – customer relationship management – propracovaný systém, díky němuž zjistíte, co si lidé z vaší cílové skupiny skutečně přejí a potřebují. Vyzkoušejte CRM systém, který pro vás připravila skupina odborníků na SystemCRM.cz, dlouhodobý efekt na prodejnost a především pak spokojenost s vašimi produkty a službami je zaručen! Od této firmy můžete rovněž vyzkoušet kvalitní ERP systém.