Jak udržovat spokojené vztahy se zákazníky?

Náročnost
lehke

Jsou pro každou firmu alfa a omega, bez nich nejsou poptávky a dohodnuté zakázky, ale ani potěšení z dobře odvedené práce. Ovšem dlouhodobá spolupráce určitě není jen tak, platí totiž, že zákazníci nepřijdou sami od sebe – a neudrží se jen kvůli tomu, aby vám snad udělali radost. Konkurence je v mnoha oborech bohužel hodně tvrdá, budování vztahů s klientem je proto naprosto klíčové. Na co se tedy zaměřit a jaké oblasti nepodcenit, když chcete opravdu uspět?

Náš zákazník, náš pán – aneb pocit důležitosti

Být maximálně milí a vstřícní, bez ohledu na osobní pocit nebo dokonce náladu. Není nic horšího, než když o obchodu jednáte rozčileně, na zákazníky se neusmíváte a odpovídáte jim krátce a vlastně spíš úsečně. Veškeré náměty a stížnosti se snažte řešit, snažit se vyhnout ostřejší konfrontaci, a to i kdyby byl zákazník trochu rozčilen a napoprvé třeba zvýšil na obsluhu hlas.

Dejte zákazníkovi to, co očekává – a namístě pak bude spokojenost. A když dodáte i nějakou přidanou hodnotu, věřte, že bude přímo nadšený (a nejspíš vás pak i doporučí přátelům a rodině, což je vlastně taková reklama zdarma, každá pozitivní reference se přece cení). Nezapomeňte, že získat zákazníka je velmi těžké, ale pokud odejde a budete jej chtít získat znovu, půjde o záležitost ještě o poznání náročnější. Proto bude jistě lepší postarat se, aby neměl důvod odejít.

A jak vlastně zjistit, co by si opravdu přál?

Myšlení zákazníků je opravdu velmi různorodé, ale od toho je tu CRM – customer relationship management – propracovaný systém, díky němuž zjistíte, co si lidé z vaší cílové skupiny skutečně přejí a potřebují. Vyzkoušejte CRM systém, který pro vás připravila skupina odborníků na SystemCRM.cz, dlouhodobý efekt na prodejnost a především pak spokojenost s vašimi produkty a službami je zaručen! Od této firmy můžete rovněž vyzkoušet kvalitní ERP systém.

Jak vydělat na forexu bez předchozích zkušeností?
Chtěli byste obchodovat přes internet, ale nemáte dostatek vědomostí? Máte málo času, nebo jej nechcete…
Celý návod
Jak udělat dobrou přednášku? Rozhodne prvních 30 sekund. Nepodceňte je.
Jste odborníci na investice, skvěle vyznáte v léčivých bylinách nebo je snad vaší doménou kvantová fyzika?…
Celý návod
Jak uspět v online i offline marketingu
Uspět v dnešní konkurenci není snadné. Potřebujete k tomu velmi dobrou a promyšlenou strategii, která…
Celý návod
Jak na pojištění majetku, aby vám opravdu pomohlo?
Honí se vám hlavou myšlenky na velkou vodu, která spláchne vaši domácnost i s veškerým…
Celý návod